Devrim AKTÜRK

MÜCADELE- 6 Eylül’de okulların açılmasına az bir süre kala veliler, çocuklarının okul ulaşımını sağlamak için öğrenci servis araçlarıyla iletişime geçmeye başladı. Diyarbakır Servis Araçları Esnaf Odası Başkanı Mahmut Kaya ise, 2021-2022 eğitim ve öğretim döneminde Türkiye’nin birçok ilinde rayiç bedel ve fiyatlarının açıklanmasına rağmen, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olan Ulaşım Dairesi’nin rayiç ücret ve fiyatlarını belirlemediğini söyledi.

 

Kendilerine en son 2020 tarihinin başlarında öğrenci başına 120 TL rayiç bedelinin verildiğini belirten Kaya, “Bu rayiç bedeli Türkiye’nin en az rayiç bedeli olduğunu biliyor musunuz? Bedelin en az 170 TL’ye yükselmesi gerektiğini belirtiyoruz. Çünkü inanın bu rakam bile az olmasına rağmen hassasiyet gösterip bunu kamuoyuna sunuyoruz. Nitekim bizlere 2019 tarihinde de hiçbir şekilde rayiç fiyatı verilmedi.”

 

“BÜYÜKŞEHİR BELEDİYEMİZ MAHKEME KARARLARINI TANIMIYOR”

Ayrıca mahkeme kararı sonucunda Diyarbakır’ın servislerinde güzergah bedelinin alınmaması kararı çıkarılmasına rağmen, Büyükşehir’in güzerhah bedeli olarak 840 TL almaya devam ettiklerini söyleyen Kaya, “Mahkeme kararında ise güzergah ücreti verilmeyecek denilmesine rağmen, Büyükşehir Belediyemiz mahkeme kararlarını tanımıyor. Türkiye’nin en pahalı güzergah ücretini ödüyoruz. Büyükşehir Belediyesi’nin mahkeme kararlarına uyması gerektiğini belirtiyoruz. Güzergah bedeli en çok olan il Diyarbakır olduğunu dile getirdik. Çünkü Diyarbakır’da ruhsatında minibüs yazılan araçlarımızdan 840, otobüs yazılanlarda ise 1040 TL alıyorlar. İstanbul ise bir metropol şehir olmasına rağmen 110 TL alıyor, İzmir ve Antalya hiç almıyor. Komşumuz olan Gaziantep’ten 350 TL alınıyor, Elazığ 150 TL, Mardin ile Batman’dan ise 175 TL alınıyor.” dedi.

 

“ŞU ANDA EN UCUZ SERVİS ARACI TAŞIMA VE EN PAHALI GÜZERGAH BEDELİ VEREN İL DİYARBAKIR”

Yaşadıkları mağduriyetlerden ve pandemiden dolayı servis araçlarının zorluklar yaşadığını söyleyen Kaya, “Şu anda Türkiye’nin en ucuz servis aracı taşıma ili Diyarbakır’dır. En pahalı güzergah veren il de Diyarbakır’dır. Şu anda Diyarbakır’da bir öğrenciyi 120 TL’ye taşıyoruz. Bugün yanı başımızda olan Van’da bir öğrenci için 270 TL alınıyor. Biz ise en kötü ihtimalle, en az 170 TL’lik bir talep yaptık. Yani geçen seneye oranla sadece 50 TL üzerine konulmasını istiyoruz. İnanın bana, bu bile az bir rakamdır.

Ayrıca elimizde mahkeme kararı olmasına rağmen yine de bizden güzergah ücretini almaktalar. Mahkeme kararında ise güzergah ücreti verilmeyecek denilmesine rağmen, Büyükşehir Belediyemiz mahkeme kararlarını tanımıyor, esnaflarımızdan yine bu parayı almaktalar. Büyükşehir’in, mahkeme kararımıza uymalarını istiyoruz.” diye konuştu.

 

“BÜYÜKŞEHİR KENDİ ÇEVRESİNE C4 TÜRÜ GÜZERGAH BELGESİ VERMİŞTİR”

S (Servis) plakaların önemine ve değerine dikkat çeken Kaya, “22 Aralık 2006 tarihinde S plakalar çıkarılırken, Meclis’te onaylanırken, şehir içerisinde, Diyarbakır il sınırları içerisinde S plakası dışında hiçbir aracın personel ve öğrenci alamayacakları aktarılmıştı. Ancak bugün baktığınızda Büyükşehir Belediyesi kendi amaç ve menfaatleri için kendi çevresine C4 türü güzergah belgesi yazılır vermiştir. Bu da esnaflarımıza yapılan bir diğer haksızlıktır. Bu da zabıtanın görevidir, emniyetin görevi değildir. Zabıta bu konuda gerekli görevi yerine getirmeli, mağduriyetimizi ise asgari seviyeye düşürmelidir.” şeklinde konuştu.

 

“SERVİSLERİMİZ HER TÜRLÜ HİZMETİ SUNMAK İÇİN ÇALIŞIYOR”

Korona tedbirleri kapsamında servislerde alınacak tedbirlere de değinen Kaya, “Her ne kadar önümüze bu engelleri çıkarıyorlarsa da esnafımız, bu Kovid-19 durumuna rağmen ne kadar mağdur oldukları ortada olmuş olsa bile çabalamaya devam ediyor. Servislerimiz yine de öğrencilerini evlerinden okullarına, okullarından evlerine taşımak için her türlü hizmeti sunmak için çalışıyor. Arabalarını dezenfekten ediyorlar, araçlarını yıkatıp bakımını yapıyorlar. Yani ne gerekiyorsa yapıyorlar. Koltuk sayısına da riayet gösterilecektir. Biz gerçekten de zor şartlarla bu vazifemizi sürdüreceğiz. Pandemide çoğu esnafımız semt pazarlarında pazarcılık yapmıştır, bir kısmı inşaatta çalışmışlardır. Kimi esnafımız araç plakalarını satmışlardır. Ayrıca en iyi tedbir için korsan servis araçlarının önüne geçilmelidir. Bugün korsan araçlar sadece ilimizin değil, Türkiye’mizin tamamında büyük bir sorun haline gelmiş bulunmaktalar. Belediye zabıtası ile emniyetin biraz daha çaba göstermesi gerekiyor.” dedi.

Editör: TE Bilisim