Fatih SURUÇ

MÜCADELE HABER- Kalıcı çözümlerin üretilmediği sürece sorunların süreceğini kaydeden Akşahin, öğrencilerin yüzde 65’i cep telefonu ile EBA’yı takip ettiğini öne sürdü.  Eğitimde yaşanan bu aksaklığın ve bu olumsuz sürecin son bulması için ortak akıl ile karar alınması yönünde MEB’e çağrıda bulunan Akşahin,  aksi halde öğrencilerin yaşadığı travmalar ileri de onarılması imkânsız yaralara sebep olabileceğini belirterek kayıp bir neslin oluşmasının kaçınılmaz olacağını savundu.

 

Eğitim-Sen 1 No’lu Şube Eşbaşkanı Emine Akşahin ile bir röportaj gerçekleştirdi. Akşahin, kendisine yönelttiğimiz soruları şöyle yanıtladı:

 

“EĞİTİM EMEKÇİLERİ VE ÖĞRENCİLER KENDİ KADERLERİNE TERKEDİLMİŞTİR”

Mücadele Haber: 2020 eğitim olarak sizce nasıl geçti?

Emine Akşahin: Bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 virüsü, ülkemizde de sağlık, eğitim, ekonomi gibi yaşamanın tüm alanlarını olumsuz bir şekilde etkiledi. MEB’in ani bir kararla alternatif olarak geçtiği uzaktan eğitim sisteminde yaşanan olumsuzluklar ülke gündemine oturdu. Covid-19 salgını kısa sürede eğitim krizine dönüşerek yoksulların, mülteci çocukların, özel eğitime gereksinimi olanların, anadilinde eğitim göremeyen çocukların, kız çocukların, eğitime erişimi olmayan tüm kesinlerin 2019-2020 eğitim öğretim yılında eğitimin dışında kalmasına, eğitimden mahrum kalarak derin bir eşitsizliğin yaşanmasına neden oldu. Uzaktan eğitim sürecinde eğitime ulaşamayan öğrencilerin varlığı unutulmuş, eğitim ayrıcalık haline gelmiştir. MEB bütün bu yaşanan sorunları görmezden gelerek eğitim bileşenleriyle sorunların çözüm noktasında ortak akıl ve kararlar almaktan imtinayla uzak durmuştur. Eğitim emekçileri ve öğrenciler kendi kaderlerine terkedilmiştir. Devletin görevi bütün öğrencilere eşit, ücretsiz, kamusal, anadilinde, bilimsel eğitimi ulaştırmaktır. Ancak bu dönemde eğitim emekçileri buldukları, geliştirdikleri yaratıcı çözümlerle ve yöntemlerle öğrencilere ulaşmaya çalışmış sorunları kendi olanakları ile aşmaya çaba göstermiştir.

 

Mücadele Haber: Pandemi sürecinde okulların kapatılması sizce eğitim sürecini nasıl etkiledi?

Emine Akşahin: Pandemi devam ederken okulların kapatılması öğrencilerin sağlığı gözeterek alınmıştır. Ancak, bu süreçte tüm öğrencilere eğitimden faydalanmalarını sağlamak kamusal sorumluluktur ve yerine getirilmesi gerekmektedir. Eğitimden sadece maddi olanakları olan öğrencilerin faydalanmaları ve yapılacak sınavlardan da tüm kazanımlardan sorumlu tutulmaları öğrenciler arasında derin eşitsizliğin yaşanmasına neden olacaktır.

 

“ORTAK AKIL İLE KARARLAR ALMAZ İSE MAALESEF KAYIP BİR NESLİN OLUŞMASI KAÇINILMAZ OLACAKTIR”

Mücadele Haber: Çocukların okuldan uzak kalması bundan sonraki eğitim hayatlarını sizce nasıl etkiler?

Emine Akşahin: Salgının başlamasının üzerinden uzun süre geçmesine rağmen kalıcı çözümler üretilmemekte, sorunlar devam etmektedir. Öğrencilerin neredeyse yüzde 65’i cep telefonu ile EBA’yı takip etmektedir. Eğer bu süreçte MEB eğitim politikalarında eğitim kurumları, sendikalar, veliler, öğretmenler ve bilim kurulu üyeleri ile beraber öğrencilerimizin üstün yararını gözetecek ortak akıl ile kararlar almaz ise maalesef kayıp bir neslin oluşması kaçınılmaz olacaktır. Öğrencilerin yaşadığı travmalar ileri de onarılması imkânsız yaralara sebep olabilir.

 

“SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ İÇİN EĞİTİM-SEN ÖNCÜLÜĞÜNDE 42 KURUM ORTAK ÇALIŞMA YÜRÜTMEKTEDİR”

Mücadele Haber: Uzaktan eğitim konusunda Türkiye ve özellikle Diyarbakır’da sizce ne tür sorunlar var ve neler yapılmalıdır?

Emine Akşahin: Kentimizde, maalesef kırsal kesimde yaşayan ailelerin çocukları, merkezde sosyo-ekonomik durumu düşük ailelerin çocukları, anadilinde eğitim görmeyen çocukları ve tüm dezavantajlı kesimler eğitime ulaşamamakta, eğitim dışına itilmiş durumdadır. 200 bini öğrenci EBA’ya ulaşamazken MEM kent genelinde 4500 tablet dağıtılacak haberini vermiştir. Kentte eğitim dışına itilen öğrencilerimiz için bir an önce kalıcı çözümler üretilmesi gerekmektedir. Kentimizdeki eğitim sürecinin takibi, sorunlar ve çözümleri için Eğitim-Sen öncülüğünde aralarında siyasi parti, STK’lar ve derneklerin de olduğu 42 kurum ortak çalışma yürütmektedir. Eğitim sürecinde yaşanan tüm gelişmeler raporlaştırılarak basına ve kamuoyuna sunulmaktadır. Eğitim süreci sendikamız tarafından şeffaf bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

 

Biz, bütün öğrencilere eşit, kamusal, ücretsiz eğitim verilmesi için eğitime bütçe ayırılmasını istiyoruz. Bunun sosyal devletin temel sorumluluğu ve görevi olduğunu da vuruluyoruz. Eğitim-Sen olarak toplumsal sorumluluğumuzun gereği olarak eğitim alanında yaşanan eşitsizlikleri gidermek adına mücadele etmeye devam edeceğiz.

Editör: TE Bilisim