MÜCADELE HABERDevlet Demiryolları'nın yaşanan trafik kazaları gerekçesiyle yapımına başladığı ancak tepkiler üzerine durdurduğu duvarın yapımı başlandı. Devlet Demiryolları Malatya 5. Bölge Müdürlüğü tarafından yeraltında 20, yüzeyde 50 santimetre yüksekliğindeki beton, 180 santimetre tel kafes panel, 50 santimetre jilet tel çit olarak revize edilen duvarın yapı görüntülendi.  Daha önceki çalışmalarla tamamlanan beton duvarın üzerine, Kayapınar ilçesi sınırlarından geçen demiryolu boyunca çift taraflı 100 metrelik panel çit yapılıyor.

 

 

NE OLMUŞTU?

Diyarbakır'ı Kuzeybatı ve Güneydoğu istikametinde bir yay biçimde 10 kilometre uzunluğunda, beton duvarla birlikte yüksekliği 3 metreyi aşan duvarın kamuoyunda öğrenilmesiyle tepkiler yükselmeye başladı. Tepkilere üzerine geri adım atan Devlet Demiryolları Malatya 5. Bölge Müdürlüğü, kenti bölen ve sınırlı geçiş noktaları bulunan duvar projesini durdurdu.

 

Devlet Demiryolları Malatya 5. Bölge Müdürlüğü, duvarı durdurma kararından 2 ay sonra yaptığı açıklamada ise duvar talebinin halk ve sivil toplum örgütlerinden geldiğini savundu. Açıklamada, ihatanın, beton zemin üzerine 160 santimetre yüksekliğinde panel tel çit olarak uygulanacağı belirtildi. Söz konusu panel çitlerde 16 geçiş noktası olacağı ifade edilen açıklamada şöyle denildi:

 

"Bunlar, 6 adet hemzemin geçit, 2 adet alt, 1 adet üst geçit ile proje hazırlıkları devam eden 7 adet yaya üst geçidinden ibarettir. Proje devam ederken vatandaşlarımızın mağdur olmaması amacıyla çeşitli yerlerde kontrollü yaya geçişleri belirlenmiştir. Küçük Sanayi Sitesi Bölgesi’nde, sanayi sitesi kullanıcılarının ve esnafın ihtiyaç ve taleplerine yönelik yaya ve araç geçişleri için hemzemin geçit bulunmaktadır. İlgili haberlerde bahsi geçen şehrin duvarla ikiye bölünmesi ve jiletli çit telinin aksine, yapılan panel tipi ihatayla halkımızın can ve mal kayıplarının önüne geçilecektir." (Haber Merkezi)

Editör: TE Bilisim