MÜCADELE- Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, yaptığı yazı açıklamayla 20. Millî Eğitim Şûrası'na önerilerde bulundu.
Başkan Tekdemir, önerileri şöyle sıraladı:
- Mesleki eğitimin altyapı, donanım, insan kaynağı ve uygulama alanları yoğun bir gelişim sürecine tabi tutulmalıdır.
- Mesleki eğitimde çıraklık esas tecrübe faktörü olarak benimsenip, mesleki eğitime başlama yaşı ortaokul, bazı meslekler için ilkokul düzeyine çekilmelidir.
- Bölgeler ve okullar arası sosyal-ekonomik farklılıklarının artması Eğitimde fırsat ve imkân eşitsizliğini derinleştirmektedir. Önümüzdeki süreçte bunun çözümüne ilişkin eylem planları oluşturulmalıdır.
- Eğitim sistemi içerisinde; Çocukların akademik, sosyal, bilişsel ve duyuşsal becerilerini zenginleştirecek, çocuğun gelişimi üzerinde etkisi kabul edilen velilerin ve diğer bileşenlerin sürece daha fazla katılımını destekleyecek düzenlemeler yer almalıdır.
- Okul Öncesinde, 1., 2. ve 3. sınıflarda Din ve Ahlak Eğitimi Talebinin Karşılanması önemli bir ihtiyaçtır. Okul öncesi çağdaki çocuğun fiziksel, sos-yal, duygusal ve dil gelişimleri ne kadar önemli ise manevi gelişimi de aynı şekilde önemlidir. Çocukların erken çocukluk döneminde din ve ahlak eğitimi ihtiyacını gözetecek program türleri oluşturulmalıdır.
- Nitelikli ve niteliksiz okul ayırımı ortadan kaldırılmalıdır. Bütün okulların nitelikli olması için imkan ve koşul düzenlemelerine odaklanılmalıdır
- Dezavantajlı öğrenci ve aile gruplarına yönelik, ilave özel programlar oluşturulmalıdır. İhtiyaca yönelik sosyal ve ekonomik destek paketleri hazırlanmalıdır.
- Okul öncesi eğitime erişim imkanları akran zenginliği ortamı içerisinde artırılmalıdır
- Bütün okullarda okul bütçesi uygulamasına geçilmelidir. Okul bütçeleri okulun sosyo-ekonomik yetersizliği dikkate alınarak planlanmalıdır. Bütçe miktarı okulun ihtiyacı, okullarda fırsat ve imkan eşitliğini sağlama amacına yönelik olarak belirlenmeli ve okulun tasarrufuna verilmelidir.
- İkili eğitim yerine bütün okulların Normal eğitime geçilmesi esas öncelik kabul edilmelidir
- Akademik kaygı düzeyi ayarlanmış, sosyal ve duygusal gelişime değer veren, doğa ile uyumlu bitki ve hayvan yaşamına destek veren okul tarz ve mimarisi tercih edilmelidir.
- Bütün okul türlerinde özel eğitime erişim imkanları artırılmalıdır. (Haber Merkezi)