MÜCADELE- Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, yaptığı yazı açıklamayla 20. Millî Eğitim Şûrası'na önerilerde bulundu.

 

Başkan Tekdemir, önerileri şöyle sıraladı:

- Mesleki eğitimin altyapı, donanım, insan kaynağı ve uygulama alanları yoğun bir gelişim sürecine tabi tutulmalıdır.

 

- Mesleki eğitimde çıraklık esas tecrübe faktörü olarak benimsenip, mesleki eğitime başlama yaşı ortaokul, bazı meslekler için ilkokul düzeyine çekilmelidir.

 

- Bölgeler ve okullar arası sosyal-ekonomik farklılıklarının artması Eğitimde fırsat ve imkân eşitsizliğini derinleştirmektedir. Önümüzdeki süreçte bunun çözümüne ilişkin eylem planları oluşturulmalıdır.

 

- Eğitim sistemi içerisinde; Çocukların akademik, sosyal, bilişsel ve duyuşsal becerilerini zenginleştirecek, çocuğun gelişimi üzerinde etkisi kabul edilen velilerin ve diğer bileşenlerin sürece daha fazla katılımını destekleyecek düzenlemeler yer almalıdır.

 

- Okul Öncesinde, 1., 2. ve 3. sınıflarda Din ve Ahlak Eğitimi Talebinin Karşılanması önemli bir ihtiyaçtır. Okul öncesi çağdaki çocuğun fiziksel, sos-yal, duygusal ve dil gelişimleri ne kadar önemli ise manevi gelişimi de aynı şekilde önemlidir. Çocukların erken çocukluk döneminde din ve ahlak eğitimi ihtiyacını gözetecek program türleri oluşturulmalıdır.

 

- Nitelikli ve niteliksiz okul ayırımı ortadan kaldırılmalıdır. Bütün okulların nitelikli olması için imkan ve koşul düzenlemelerine odaklanılmalıdır

 

- Dezavantajlı öğrenci ve aile gruplarına yönelik, ilave özel programlar oluşturulmalıdır. İhtiyaca yönelik sosyal ve ekonomik destek paketleri hazırlanmalıdır.

 

- Okul öncesi eğitime erişim imkanları akran zenginliği ortamı içerisinde artırılmalıdır

 

- Bütün okullarda okul bütçesi uygulamasına geçilmelidir. Okul bütçeleri okulun sosyo-ekonomik yetersizliği dikkate alınarak planlanmalıdır. Bütçe miktarı okulun ihtiyacı, okullarda fırsat ve imkan eşitliğini sağlama amacına yönelik olarak belirlenmeli ve okulun tasarrufuna verilmelidir.

 

- İkili eğitim yerine bütün okulların Normal eğitime geçilmesi esas öncelik kabul edilmelidir

 

- Akademik kaygı düzeyi ayarlanmış, sosyal ve duygusal gelişime değer veren, doğa ile uyumlu bitki ve hayvan yaşamına destek veren okul tarz ve mimarisi tercih edilmelidir.

 

- Bütün okul türlerinde özel eğitime erişim imkanları artırılmalıdır. (Haber Merkezi)

Editör: TE Bilisim