Orhan YALÇIN

MÜCADELE- Edinilen bilgilere göre;  yeni ödeme sistemine geçildiği 15 Temmuz'dan bu yana DEDAŞ, abonelerine fatura ödeme konusunda büyük mağduriyet yaşattı. Yeni ödeme sisteminin hayata geçirilmesiyle birlikte faturalarını yatırmaya giden yüzlerce vatandaş, sistemin çok ağır işlemesi nedeniyle kurum kapısı önünde her gün uzun kuyruk oluşturup mesai bitimine kadar bekliyor.  Özellikle de son dönemde bölgede kestiği yüksek faturalar nedeniyle çiftçi ve vatandaşları borç altında ezdirip onlarla sık sık karşı karşıya gelen DEDAŞ, beklediği randımanı alamadığı yeni ödeme sistemiyle de vatandaşları çileden çıkardı. 15 Temmuz'dan bu yana hem kurumda hem de Web üzerinde elektrik faturalarını ödeyemeyen yüzlerce vatandaş,  bankalara verdiği otomatik ödeme talimatları da yeni sisteme geçilmesiyle iptal edildi. Yaşanan skandal duruma ve çok yüksek gelen elektrik faturalarına karşı başta Diyarbakır olmak üzere şirketin hizmet verdiği illerde vatandaş ve çiftçi DEDAŞ'ı yolu trafiğe kapatarak, basın açıklaması yaparak protesto etti. Ancak yapılan protestolara rağmen yeni sistemden ısrarla geri adım atmayarak bölgede borç terörü uygulayamaya devam eden Dicle Elektrik, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, faturaların çok yüksek gelmesini havanın çok sıcak olmasından kaynaklandığını duyurmuştu. 

 

YENİ ÖDEME SİSTEMİ  VATANDAŞI DA DEDAŞ'I DA MAĞDUR ETTİ

Mağduriyet üstüne mağduriyet yaşayan vatandaş DEDAŞ'ın söz konusu açıklamasını gülünç bulurken, diğer yandan yeni ödeme sisteminde beklenen verimi alamayan DEDAŞ,  eski sisteme dönüş yaparak geri adım atmış oldu. Edindiğimiz bilgilere göre işlemlerin daha hızlı ve kolay yapılabilmesi için 15 Temmuz'dan bu yana yeni ödeme sistemine geçen DEDAŞ, altyapısı sağlam olmadığı için yeni sistemden çıkıp yeniden eski sistemle işlemlere devam ediyor.

Öte yandan vatandaşlar, yeni ödeme sistemiyle birlikte faturalarının çok yüksek geldiğini savunmuştu.

Editör: TE Bilisim