İstanbul’da 21 mahalle karantinaya alındı: İşte isimleri
İstanbul’da 21 mahalle karantinaya alındı: İşte isimleri
İçeriği Görüntüle

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2002-2003 eğitim öğretim yılında Mardin'de toplam 3 bin 280 derslik bulunduğunu, bu dersliklerin yaklaşık yarısının bugün ekonomik ömrünü tamamlamış durumda olduğunu belirterek, "Şu an ise sahip olduğumuz derslik sayısı 9 bin 675, bu gerçekten çok önemli. Aynı şekilde o gün 4 bin 779 öğretmenimiz var iken bugün Bugün 13 bin 905 öğretmenimiz var Mardin'de" dedi.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Mardin'de İl Milli Eğitim Müdürlüğünde İl Eğitim Değerlendirme toplantısına katıldı. Toplantının ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Tekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakan olduğu tarihten itibaren eğitim yatırımlarının devrim niteliğinde ilerlediğini belirtti.

Tekin, "2002'den itibaren 2003 ile başla bütün bütçe takvimlerimizde Milli Eğitim Bakanlığı hep birinci sırada yer aldı. Bu bir yanıyla benim biraz önce söylediğim demokratikleşme göstergeleri açısından ülkemizin farklı bir statüye kavuşturdu hem de eğitim öğretim altyapımız gerçekten çok güçlendi" dedi.

“DERSLİK SAYIMIZ 3 KAT ARTMIŞ DURUMDA”
2002-2003 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde yaklaşık 360 bin derslik bulunduğunu hatırlatan Bakan Tekin, "O gün sahip olduğumuz derslik sayısının iki katından daha fazla dersliğimiz var şu anda. Yaklaşık olarak 360 bin civarında dersliğimiz vardı 2002-2003 eğitim öğretim yılında.

Türkiye genelinde ekonomik ömrünü tamamlayanlar, yıkılanlar, depremde yıkılanlar vesaire düşündüğümüzde hemen hemen yarısı kadar bir derslik 2002 öncesinden kalmış oluyor. Dolayısıyla bugün sahip olduğumuz 750 bin dersliğe baktığımızda derslik sayımız işte 200 bin olduğunu kabul edersek en az 3 kat artmış durumda" ifadelerini kullandı.

Aynı gelişmenin öğretmen sayısında da yaşandığını vurgulayan Tekin, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"O gün öğretmen başına düşen öğrenci sayımız, bulunduğu nokta ülkemizin sıralaması açısından baktığımızda bugünkü ile kıyas bile kabul etmez bir noktadayız. Tabii bunlar bir taraftan uluslararası göstergeler açısından Türkiye'yi eğitim öğretim istatistikleri açısından farklı noktalara taşıyor.

Bir taraftan da eğitim öğretimimizin nitelik olarak da daha verimli daha başarılı hale gelmesine sebep oluyor. Bunun göstergesi de yine uluslararası derecelendirme ve ölçme değerlendirme mekanizmaları, Pisa, Teams gibi sınavlar. Oralarda da baktığımızda ülkemiz gerçekten çok farklı bir noktaya erişmiş oluyor. Bunları anlatma sebebim şu; dün bütçe görüşmelerimizi yaptığımız için sıcağı sıcağına bunları da bir kez daha paylaşmak istedim. Aynı göstergeler Mardin içinde geçerli.

“DİYARBAKIR ÜZERİNDEN MARDİN’E GELDİK”
Biz dün geç saatlerde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden ayrıldık. Sabahleyin erken saatlerde Diyarbakır üzerinden Mardin'e geldik. Mardin'de bu anlamda hem il değerlendirme toplantısı hem öğretmen arkadaşlarla sohbet hem okul ziyaretleri yaptık. Bu değerlendirme toplantımızda şunu gördük, Türkiye ile ilgili biraz önce söylediğim rakamların benzeri Mardin için de geçerli."

“MARDİN’DE DERSLİK SAYISI 3 BİNDEN 9 BİN’E ÇIKTI”
2002-2003 eğitim öğretim yılında Mardin'de toplam 3 bin 280 derslik bulunduğunu, bu dersliklerin yaklaşık yarısının bugün ekonomik ömrünü tamamlamış durumda olduğunu belirten Bakan Tekin, "Şu an ise sahip olduğumuz derslik sayısı 9 bin 675, bu gerçekten çok önemli.

Aynı şekilde o gün 4 bin 779 öğretmenimiz var iken bugün Bugün 13 bin 905 öğretmenimiz var Mardin'de. Bu tabii istatistiklere de yansıyor bu rakamlar. Mesela ilköğretimde 2002-2003 eğitim öğretim yılında derslik başına düşen öğrenci sayımız 50, orta öğretimde 37, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı itibarıyla baktığımızda da ilköğretimde 35, orta öğretimde 28" şeklinde konuştu.
Tekin, ilköğretimde derslik başına düşen öğrenci sayısının 50'den 24'e, ortaöğretimde 37'den 20'ye düştüğünü; öğretmen başına düşen öğrenci sayısının ise ilkokullarda 35'ten 20'ye, ortaokullarda 15'e, ortaöğretimde ise 28'den 13'e indiğini ifade etti.

Bu rakamların OECD ortalamalarına yakın olduğunu belirtti.
UNDP raporlarına göre Türkiye'nin, dersliklerinin tamamı internet erişimi bulunan ve etkileşimli tahtalarla donatılan nadir ülkelerden biri olduğunu aktaran Tekin, "Fiziki altyapıyla birlikte teknolojik altyapının da güçlendirdik. 2024-2025 eğitim öğretim yılı başı itibarıyla da Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adıyla programlarımızı revize ettik. Programlarımızı revize ederken de şunu söyledik, dedik ki fiziki altyapı, teknolojik altyapı itibarıyla artık bambaşka bir Türkiye var. Dolayısıyla programlarımızı da buna göre revize etmemiz gerekiyor" dedi.

Toplantıya Mardin Valisi Tuncay Akkoyun, AK Parti Mardin Milletvekilleri Faruk Kılıç ve Muhammed Adak, AK Parti Mardin İl Başkanı Mehmet Uncu, İl Milli Eğitim Müdürü Ali Eyyüpkoca ve ilçe milli eğitim müdürleri katıldı.

Kaynak: İHA