Diyarbakır’da kent ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacak ve yıllardır beklenen Hafif Raylı Sistem Projesi’ne (tramvay) hayata geçmesiyle Ofis Yeraltı Çarşısı’nın etkilenmesi bekleniyor. Tramvay’ın merkez Yenişehir ilçesi Ofis Yeraltı Çarşısı’nın üstünden geçmesiyle birçok çarşı esnafını etkilenmesi beklenirken, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eş başkanı Doğan Hatun, yer altı çarşısı esnafıyla bir araya gelerek, kent için planlanan Hafif Raylı Sistem Projesi’ne ilişkin teknik süreçler ve olası etkiler hakkında esnafı bilgilendirdi. Eş başkan Hatun, olası durumlarda esnafı mağdur etmeyeceklerini belirtti.

Diyarbakır Ofis Yeraltı Çarşısı kapanıyor mu? Sebebi ‘Tramvay’
Diyarbakır Ofis Yeraltı Çarşısı kapanıyor mu? Sebebi ‘Tramvay’
İçeriği Görüntüle

Diyarbakır Ofis Yer Altı Çarşı girişleri yenilendi.

EŞ BAŞKAN HATUN: RAYLI SİSTEM PROJESİ KENTİN GELECEĞİ İÇİN ÖNEMLİ

İşyerlerini gezen Eş başkan Hatun, esnaflarla sohbet etti, talep ve önerilerini dinledi, Hafif Raylı Sistem Projesi hakkında bilgilendirme yaptı. Esnaf ziyaretinde konuşan Eş başkan Hatun, Hafif Raylı Sistem Projesi’nin ulaşım, kentin konforu ve geleceği açısından taşıdığı önemi vurgulayarak, esnafa proje ile ilgili doğru bilgi aktarmak istediklerini belirtti. Projeyi doğru temelde sonuçlandırmak istediklerini kaydeden Eş başkan Hatun, ulaşım meselesini çözmek için projenin temelini atmak istediklerini ifade etti.

“KÖPRÜ BÖLÜMÜNDE EĞİM VAR”
Hafif Raylı Sistem Projesi güzergâhına ilişkin teknik ayrıntıları paylaşan Eş başkan Hatun, tek eğimin ofis yer altı karşısındaki köprü bölümünde bulunduğunu belirterek, “Şimdi bu hikâyede bazı teknik meseleler var. Bu seçtiğimiz lokomotiflerin güçlerine göre lokomotif verilir. Eğer bir kente bir eğim varsa, rampa çıkacaksa, lokomotifin gücünü artırmak lazım. Bizde de bir tek eğim burada, ofis yer altısı karşısında köprünün orada bir eğim var. Başka da hiçbir yerde bir eğim yok. O bize ekstra bir motor gücünü yükseltme meselesidir."

Valilik duyurdu: Diyarbakır’da Gazze için toplanan para belli oldu!
Valilik duyurdu: Diyarbakır’da Gazze için toplanan para belli oldu!
İçeriği Görüntüle

“KURUMLARLA ORTAK BİR KORDİNASYON KURDUK”
Eş başkan Hatun, altyapı ile ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde çalıştıklarını vurgulayarak, “Altyapıyla ilgili altta boru veyahut kanalı geçen bütün kurumlarla ortak bir koordinasyon kurduk. Güzergâhımızı bütün kurumlara açtık. Güzergahta kimin ne sorunu varsa bu sorunları çözmekle ilgili bütün kurumlardan ortak bir dayanışma talep ettik ve hepsiyle de şu an ortak hareket ediyoruz. Hiçbir problemimiz yok bu konuda” diye konuştu.

“50 YILLIK HESAP YAPMAK ZORUNDAYIZ”
Raylı sistemin uzun ömürlü bir yatırım olduğuna dikkat çeken Hatun, şöyle konuştu: “Biz buraya bir raylı sistem yaptığımızda en az 20 yıl, 30 yıl, 50 yıl hesap kitap yapmak zorundayız. O yüzden çarşının kolonlarının hepsi minimum 20 ile 50 yıl arasında bir raylı sistemin üzerinden geçebileceği bir dayanıklı güçte olmalıdır.”

“BÜTÇE İÇİN CİDDİ GÖRÜŞMELERİMİZ VAR”
Bütçeyi bulmaları halinde projeye başlayacaklarını vurgulayan Eş başkan Hatun, “Bütçe için uluslararası kuruluşlar ve bakanlıklarla ciddi görüşmelerimiz var. Nihai bir sonuç elde etmek istiyoruz biz de. Ve bunun için de uzun yıllardır çaba sarf ediyoruz. Bu sene de Raylı Sistem Dairesi Başkanlığını kurduk. Daha profesyonel bir şekilde teknik işlerini de tam anlamıyla çözecek bir sistem kurduk. İyi de bir noktadayız, kötü de değil. Eğer parayı bulursak, sabah yapabilecek bir pozisyonda da projemiz o derece hazırdır” dedi.

“ESNAF MAĞDUR OLMAYACAK”
Projeye başlama aşamasında yer altı çarşısı için kamulaştırmanın gündeme gelebileceğini söyleyen Hatun, esnafın mağdur edilmeyeceğinin altını çizdi. Eş başkan Hatun, “Eğer biz bütçeyi bulursak burası bize şöyle bir sorun teşkil ediyor. Biz burayı kamulaştırmak zorunda kalabiliriz. Biz de arkadaşlara dedik ki sizin istediğiniz bir yer varsa eğer, bir yer bize gösterin. Sizin mağdur olmamanız için biz size pasaj gibi bir yer yapalım, bina yapalım. Hiçbir şekilde mağdur olmayacaksınız. Onu hep birlikte konuşacağız.”

Kaynak: bülten