Batman'da yaşayan Mehmet G.'nin iddiasına göre, 29 Eylüll 2025 tarihinde Hilal Mahallesi Diyarbakır yolu üzerindeki bir petrol istasyonunda Citroen C5 model aracının AdBlue deposu yerine yanlışlıkla mazot bölmesine AdBlue dolumu yapılması sonucu aracı kullanılamaz hale geldi.
OLAY ANI VE HASARIN TESPİTİ
AdBlue ikaz ışığının yanması üzerine istasyon görevlisine durumu bildiren Mehmet G., dolum yapılmasını istedi. İddiaya göre, görevli pompa tabancasını karıştırarak AdBlue'yu aracın mazot deposuna doldurdu. Araç anında stop ederek çalışamaz duruma geldi.
Olayın hemen ardından durum istasyon çalışanlarına bildirildi. Yetkili servise acilen çağrılan araçta, uzman ekiplerce yapılan inceleme sonucu sorunun yakıt deposuna yapılan AdBlue dolumundan kaynaklandığı tespit edilerek raporlandı.
Mehmet G., elinde kamera kayıtları, banka slipleri ve servis raporu olduğunu belirtti.

İSTASYON SAHİBİNİN TUTUM DEĞİŞİKLİĞİ VE HUKUKİ SÜREÇ
Başlangıçta istasyon sahibinin masrafları karşılama sözü verdiğini belirten Mehmet G., yetkili servisin yaklaşık 860 bin TL'lik hasar masrafını bildirmesi üzerine istasyon sahibinin bu masrafı reddettiğini öne sürdü.
Araya giren kişilere rağmen çözüm bulunamazken, kendisine "elinden geleni ardına koyma" şeklinde olumsuz bir yaklaşım sergilendiğini iddia etti.
Bu gelişme üzerine Mehmet G., konuyu Cumhuriyet Savcılığı'na taşıyarak avukatı aracılığıyla mahkeme sürecini başlattı. Mahkemece atanan arabulucuya rağmen istasyon sahibinin ifade vermediğini belirtti.
MAĞDURİYET VE TAZMİNAT TALEBİ
Petrol markasına olan güveni nedeniyle yıllardır aynı istasyonu tercih ettiğini dile getiren Mehmet G., hasar gören aracın baba yadigarı olduğunu dile getirdi. Yaşadığı bu olayın maddi ve manevi olarak ailesini derinden etkilediğini ifade etti.
Öte yandan Mehmet G., mağduriyetinin giderilmesi için yasal haklarını sonuna kadar arayacağını belirtti.





