Diyarbakır’a tatili için ziyarete gelen turistler kentin kültürüne hayran kalarak birçok farklı noktada video ve fotoğraflar çekti, içerikler üretti. Tur şirketlerinden alınan bilgiye göre İstanbul, Akara, Mersin, Trabzon, Konya gibi illerden Diyarbakır’a çok yoğun tatil turları düzenlendiği öğrenilirken kentten ayrılan birçok turist, “Yine geleceğiz” dedi.
FENOMENLER DİYARBAKIR’A AKIN EDİYOR
Sosyal medyanın açık ara en çok konuşulan illeri arasında Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa ve Tunceli doğal yapıları ile yer aldı. Diyarbakır’da ise, ciğer kebabı yedi, Hasan Paşa Hanı, Ulu Cami, On Gözlü Köprü ve müzeleri ziyaret eden fenomenler daha çok buralarda video içeriği üretti.
DİYARBAKIR, BODRUM VE ÇEŞME’Yİ ANDIRIYOR
Birçok turistin, fenomenin önünde içerik ürettiği duvar resimleri, Bodrum ve Çeşme’yi andıran kafe ve sokakları, kahvaltıcılarının kendine ait tatları ve ikramların sınırsızlığı ile farklı bir deneyim yakalayarak misafirperverliği hat safhaya çıkaran Diyarbakır sosyal medyanın en çok algoritma yüklenen, en merak edilen kentlerinden biri olarak bu yıl geniş bir ün kazandı.
DOĞU’NUN TREND İLLERİ BELLİ OLDU: İÇERİK ÜRETİCİLERİNE TAVSİYELER
Konyalı içerik üreticisi Nisa Hanım ise Diyarbakır’dan giderken hesabını zenginleştirdiğini şu sözlerle ifade etti, “Diyarbakır gerçekten çok güzel bir şehir. Diyarbakır’da yapılacaklar konusunda farklı birkaç blog oluşturdum. Daha önce gelmediğim için biraz pişmanlık duyuyorum. Diyarbakır, Tunceli ve Mardin benim Doğu’daki trend illerim arasında yer alıyor artık. İçerik üreticilerine gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki Diyarbakır’da zamanınızı eğlenerek kullanıp çekebileceğiniz o kadar fazla blog ve içerik oluyor ki daha önce bu işi yapmayanlar bile bu işe başlamak istiyor. Kahvaltıcılar, kahveciler, her sokakta duvarlara çizilmiş resimler, Bodrum, çeşme ve Alaçatı’yı andıran noktalar daha sayılabilecek birçok yeriyle eminim ki Diyarbakır benim gibi birçok turistten tam not almıştır” dedi.
“DİYARBAKIR’I TANITMAK İSTERDİK”
Tatil için buraya gelen Ardahanlı Mustafa ve Elif çifti ise, “Biz Diyarbakır’da çok eğlendik, içerik üreticisi değiliz ama keşke olsaydık, çünkü birçok video çektik ve bu videoları paylaşarak Diyarbakır gibi bir ile birçok turistin gelmesinde belki bizlerde faydalı olurduk” diye konuştu.