MÜCADELE- Bir süredir pilot uygulamayla test edilen 112 Acil Çağrı Merkezleri projesi, resmen hayata geçirildi. Bakanlığın web sitesinde yer alan bilgilere göre 3 ayda 31.964.196 çağrı karşılandı. Uzun süredir ABD ve Avrupa Birliği ülkelerinde faaliyette olan “acil çağrılarda tek numara”, nihayet ülkemizde de faaliyete geçti.

 

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI, 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ PROJESİNİ HAYATA GEÇİRDİ

Bakanlık, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik numaralarının aranması yerine bu numaraları tek çatı altında 112’de birleştirdiğini açıkladı.

 

Geçen yıl 53 ilde faaliyete başlayan bu merkezler, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ilde yaygınlaştırıldı. Vatandaşların acil durumlarında aradıkları 112 Çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını aslısız çağrılar oluşturdu. 2020 yılında 88.341.131 çağrı alınırken, bu çağrıların 59.720.69’unun asılsız olduğu ortaya çıktı.

 

11.478 personel ile 7/24 saat esasına göre hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezlerinde, Türkçe dışında dört yabancı dil mevcut. Konuşma dilleri haricinde işitme engelli vatandaşlara işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriliyor.

 

İçişleri Bakanlığı web sitesinde yer alan bilgilerde, “İllerde teknolojiye uygun 112 Acil Çağrı Merkezleri inşa edildi. Geçen yıl 53 ilde faaliyete başlayan bu merkezler, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ilde yaygınlaştırıldı. Ülke genelinde 112’lerin yaygınlaştırılmasıyla birlikte son 3 ayda 31 milyon 964 bin 196 çağrı karşılandı.” ifadeleri kullanıldı. (Haber Merkezi)

Editör: TE Bilisim