Haziran ayının gelmesiyle birlikte Türkiye genelinde yükselen hava sıcaklıkları, özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde etkisini iyice hissettirmeye başladı.

Termometrelerin hızla yükseldiği bölgede vatandaşlar zor anlar yaşarken, dün itibarıyla yılın en yüksek sıcaklık değerleri kayıtlara geçti.

ZİRVE CİZRE’NİN: DİYARBAKIR’IN BİSMİL İLÇESİ TAKİPTE

Diyarbakırlı aile piknikte faciayı yaşadı: 6 yaşındaki çocuk öldü!
Diyarbakırlı aile piknikte faciayı yaşadı: 6 yaşındaki çocuk öldü!
İçeriği Görüntüle

21 Haziran 2026 tarihinde yapılan ölçümlere göre Türkiye’nin en sıcak yeri Şırnak’ın Cizre ilçesi oldu. Cizre’de termometreler adeta erime noktasına gelerek 40,8 dereceyi gösterdi.

Cizre’yi çok yakın bir değerle, 40,3 dereceyi gören Diyarbakır’ın Bismil ilçesi takip etti. Listenin üçüncü sırasında ise yine Şırnak’tan bir ilçe yer aldı; Silopi 40,1 derecelik sıcaklıkla adeta kavruldu.

Isı Haritası Kırmızıya Döndü Diyarbakır'ın O Ilçesi Listeyi Altüst Etti!

TERMOMETRELER DURMUYOR: SINIR HATTI DA YANIYOR

Sıcak hava dalgası sadece Şırnak ve Diyarbakır ile sınırlı kalmadı.

Mardin’in Kızıltepe ilçesi ve Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçesi de 39,6 derecelik sıcaklık değerleriyle listenin üst sıralarında kendilerine yer buldu. Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde mecbur kalınmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiği konusunda bölge halkını uyarıyor.

Muhabir: Onurcan GÜLER