Tayvan'da, "Guava Beauty" ismiyle tanınan 24 yaşındaki sosyal medya fenomeni Guava Shuishui'nin güzellik ürünlerini test ederken tatmasıyla dikkat çekiyordu. Kısa sürede geniş bir takipçi kitlesine ulaşmıştı. Ancak bu sıra dışı içerikler ölümle sonuçlandı. Genç kadın, muhtemelen kozmetik ürünlerin içindeki kimyasallardan zehirlenerek yaşamını yitirdi. Ailesi tarafından yapılan açıklamada, Shuishui'nin"ani bir hastalık" nedeniyle hayatını kaybettiği belirtildi. Uzmanlar sosyal medya trendlerinin geldiği tehlikeli noktaya dikkat çekiyor.
"KÖTÜ ÖRNEK OLUYORDU"
Fenomenin özellikle "mukbang" tarzı videoları büyük ilgi görüyordu. Shuishui, ruj, allık, yüz maskesi hatta pamuk ped gibi kozmetik ürünleri deneyip ardından tatlarına dair yorum yapıyordu. Bu alışılmadık içerik tarzı ona büyük bir hayran kitlesi kazandırdı. Ancak bazı takipçileri, bu tür videoların küçük yaştaki izleyiciler için kötü örnek oluşturduğunu ve ürünlerin toksik olabileceğini belirterek uyarılarda bulundu.
UZMANLARDAN ‘SOSYAL MEDYA’ UYARISI
İçerik üreticilerinin ilgi çekmek uğruna sağlığı riske atmaması gerektiğini vurgulayan uzmanlar, özellikle çocukların ve gençlerin bu tür videolardan etkilenebileceğine dikkat çekiyor. "Sosyal medya trendleri masum görünse de, ciddi sağlık tehditleri barındırabilir," uyarısı yapılıyor.