Türkiye sinemasının önemli isimlerinden biri olan 77 yaşındaki oyuncu ve yönetmen Kadir İnanır, akut böbrek yetmezliği ve ileri evre akciğer kanserine bağlı solunum yetmezliği nedeniyle tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirdi. İnanır, canlandırdığı karakterlerin yanı sıra verdiği barış mücadelesiyle de hafızalara kazındı.
İnanır’ın ölümünün ardından Diyarbakırlı yönetmen ve şarkıcı Mahsun Kırmızıgül, İnanır'ın ölümü üzerine üzüntüsünü dile getiren bir paylaşım yaptı. Taziye mesajında Kırmızıgül, İnanır ile olan geçmiş hukukunu ve hayatı boyunca unutamadığı anılarını anlattı.

Kırmızıgül paylaşımında şu ifadeleri kullandı:
"BANA FATSALI DOSTLARININ TÜRKÜSÜNÜ EMANET ETTİ"
Kadir İnanır'ın kendisi için sadece bir sinema figürü olmadığını, hayatına yön veren bir rehber olduğunu belirten Kırmızıgül, usta oyuncuyla ilk bağlarının nasıl kurulduğunu şu sözlerle aktardı:
"Bugün yüreğimin en kıymetli köşelerinden birini kaybetmiş gibiyim… Yıllar önce beni film setine çağırmıştı. Elinde bir türkü vardı; 'Yan Yaralı Yüreğim Yan…' 'Mahsun,' dedi, 'bu türküyü sana buldum. Fatsalı dostlarım besteledi. Bunu sen oku.' Ben de büyük bir onurla o türküyü söyledim. Bana sadece bir türkü emanet etmedi; sevgisini, güvenini ve dostluğunu da emanet etti.
“BİR YILMAZ GÜNEY FİLMİNİN İÇİNDE ZANNETTİM…”
Yıllar sonra sinema filmleri yapmaya başladım. Güneşi Gördüm filminin ardından, Yılmaz Ulusoy’un ofisinde yeniden karşılaştık.
Filmi izlemişti. Bana sarıldı ve unutamayacağım şu sözleri söyledi:
“Mahsun, kendimi bir Yılmaz Güney filminin içinde zannettim. Yapmış olduğun filmlerle inanılmaz olanı başardın. Sinemada çıtayı yükselttin. Sen hep filmler yap, hep türküler söyle.
"DİYARBAKIRLISIN DİYE IRKÇILIK YAPACAKLAR, SAKIN ALDIRMA"
Ardından bana hayatım boyunca yolumu aydınlatan şu nasihati verdi:
“Mahsun… Bu ülke güzel ama bir o kadar da garip bir ülke. Bazı kesimler, Diyarbakırlısın diye sana ırkçılık yapacaklar. Seni öteki görecekler, önyargıyla yaklaşacaklar, görmezden gelmeye çalışacaklar. Başarılarını küçümsemek isteyecekler. Ama onların çiğliklerine, seni öteki görmelerine sakın aldırma. Sen kardeşliği ve başarıyı kendine ilke edinmiş bir adamsın. Bu yoldan yürümeye devam et. Sen doğru yoldasın. Hep ileriye bak kardeşim.”
Bu sözler benim için sadece bir övgü ya da bir nasihat değildi. Ne zaman yorulsam, ne zaman haksızlığa uğrasam, ne zaman umudumu kaybetmeye yaklaşsam, Kadir Abi’nin o sesi kulaklarımda yankılanırdı.
Kadir Abi yalnızca büyük bir oyuncu değildi. Vicdanı, cesareti, insan sevgisi ve onurlu duruşuyla bu ülkenin yetiştirdiği en kıymetli insanlardan biriydi. Sanatıyla iz bıraktı, insanlığıyla gönüllerde yer etti.
Canım abim… Sana duyduğum sevgi, saygı ve minnet ömrüm boyunca hiç eksilmeyecek.”





