Diyarbakır’da yaşayan Mervan Akın isimli vatandaşın iddiasına göre, bir market zincirinin güvenilmez fiyat politikası ve kurumsal iletişimsizliği, 20 bin liralık bir zarara yol açtı.
"109 BİN LİRAYA ALDIĞIM ATV, AKTÜELDE 89 BİN LİRA ÇIKTI"
Akın, şikayetinde 1 Ocak 2025 tarihinde Diyarbakır merkez Kayapınar ilçesinde gördüğü ATV'yi satın almak istediğini belirtti. Girdiği marketin müdürünün bölge sorumlusuyla görüşerek kendisine 109 bin lira fiyat verdiğini ve "aktüele düşmeden aldığınız için daha avantajlısınız" dediğini anlattı. Akın, zincir marketin kurumsal kimliğine güvenerek ürünü bu fiyata satın aldığını söyledi.
Ancak geçtiğimiz hafta, aynı motorun 18 Temmuz 2025 tarihli aktüel ürünler kataloğunda 89 bin liraya satışa çıktığını tesadüfen öğrendiğini belirtti. Bu durum karşısında şaşkına dönen vatandaş, tam 20 bin lira fazla ödediğini fark etti.
KURUMSAL İLETİŞİM KRİZİ VE MÜŞTERİ MAĞDURİYETİ
Akın, yaşadığı mağduriyeti çözmek için ilk olarak mağazayla iletişime geçtiğini ancak kendisine geri dönüş yapılmadığını söyledi. Ardından zincir marketin Diyarbakır Bölge Müdürlüğü'ne giden vatandaş, burada personelin kaba muamelesiyle karşılaştığını ve yetkili bir kişiyle görüştürülmediğini iddia etti.
Aldığı motorun resmi internet sitesinde dahi fiyatının 89 bin 250 lira olduğunu belirten vatandaş, Türkiye genelindeki diğer bayilerde de fiyatın 88-90 bin lira aralığında olduğunu vurguladı.
Son olarak ise "Benim kabahatim zincir marketin kurumsallığına güvenmek midir?" diyerek isyan etti ve markaya olan güveninin sarsıldığını dile getirdi.