Türkiye'de bulunan üniversitelerin Acil Çağrı Merkezi bölümlerinde uzun soluklu eğitimlerini uygulamalı ve teorik olarak alan, eğitimlerini başarıyla tamamlamış 30 bin Acil Çağrı Merkezi mezunu bulunmakta. Bu bölüm mezunlarının ise tek bir atama kapısı bulunuyor: 112 Acil Çağrı Merkezleri.

3499 KODUYLA ALIM YAPILSIN

Çağrı Merkezi bölümü mezunların devletten beklentisi ise şöyle: Acil Çağrı Hizmetleri'nden mezun olan bir kişinin, KPSS sınavından aldığı puanın karşılığında tek bir meslek grubunda atama isteği var. 3499 koduyla açılan başvurulara müracaat edebilecek olan Acil Çağrı Merkezi mezunları, atama çağrısına çıkılan kontenjanlarda 3001 koduyla karşılaşıyorlar. Bu kod, kısaca herhangi bir önlisans ve lisans bölümü mezun olmanın yeterli olacağı anlamına geliyor. Buradaki talepte tam burada anlam kazanıyor. Üniversitelerde okutulan Acil Çağrı Merkezi bölümlerinden mezun olan kişiler, kendi alanlarında tek bir yere iş başvurusunda, atama tercihinde bulunabiliyorlar: 112 Acil Çağrı Merkezleri.

EYLEMLER DOĞAYA FAYDALI

Ülke çapında başlattıkları eylemler ise doğaya faydalı. Uygun yerlere çeşitli bitki dikimini yapan Acil Çağrı Merkezi bölümü mezunları, her bitki dikimi sonrasında bir pankarta yazılmış mesajı fotoğraflayarak, sosyal medya ortamlarında paylaşıyorlar.

3001 koduyla çıkılan alımların, düzeltilerek, 3499 koduyla, yani alan uzmanı, alan mezunu öğrencilerin tercih yapabileceği koda çevrilmesini talep eden Acil Çağrı Merkezi mezunu 30 bin genç, ayrıca soruyor ve ekliyorlar:

- "2023-2024 yılları arasında 112 Acil Çağrı Merkezlerine alım olacak mı?

- Kaç kişilik bir alım olacak?

- Kaç adeti Acil Çağrı Merkezi mezunlarına verilecektir?

- Biz 112 Acil Çağrı Merkezlerine yapılan alımlarda, sadece Acil Çağrı Merkezi Hizmetleri mezunlarının alınmasını talep ediyoruz"

ERDOĞAN’A MEKTUP YAZDILAR

Ayrıca Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a mektup yazan mezunlar şu ifadelere yer verdiler:

Haber: Fatih SURUÇ

Editör: Fatih Suruç