Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun, personelin çalışma koşulları ve taleplerini değerlendirmek, çözüm için atılacak adımları planlamak ve bundan sonraki süreçte yapılacakların belirlenmesi amacıyla her hafta düzenledikleri personel buluşmalarını sürdürüyor.
Belediye bünyesindeki ulaşım hizmetlerinin mevcut durumu ve personel talepleri ele alındı. Kurum içi koordinasyonun güçlendirilmesi ve çalışanların çalışma koşullarının iyileştirilmesine yönelik öneriler gündeme geldi.
Çalışanlar; durakların yetersizliği, trafik yoğunluğu nedeniyle otobüs saatlerine uyum sağlanamaması, çocuklar için özel oturma alanlarının oluşturulması ve yetişkinlerde bu konuda farkındalık geliştirilmesi gibi taleplerini paylaştı. Ayrıca, kadınlar için otobüslerde hijyen ve sağlık kitlerinin bulundurulması, engelli bireyler için duraklarda kabartmalı levhalar ya da QR kodlarının yer alması önerildi.
Stres ve öfke kontrolüne yönelik psikososyal destek eğitimlerinin artırılması, toplumsal cinsiyet odaklı eğitimlerin yaygınlaştırılması, otobüslerin bakım ve onarımının yapılacağı atölyenin faaliyete geçmesi ile kadınların ulaşım alanındaki tüm kademelerde eşit temsiliyetinin güçlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Belediye araçlarının servis sorunları tartışılarak neler yapılacağı çalışanlarla istişare edildi.
Eşbaşkan Bucak: Ulaşımın zor bir alan olduğunun farkındayız
Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, çalışma koşullarına dair sahadaki koşulları birinci ağızdan duymak istediklerine dikkat çekerek, "Elbette ulaşım zor bir alan. Bunun farkındayız. Göreve geldiğimiz 18 aydır hala ulaşıma dair mülakatlarımızı gerçekleştiriyoruz. Arkadaşlarımız, şoförlük için başvurmuş, yüzlerce arkadaşla mülakatlar gerçekleştiriyor" dedi.
“Geldiğimizde yatırımlar ve iyileştirmeler yoktu”
Göreve geldiklerinde, ulaşım alanında bir tahribat ve başıboşluk gördüklerini kaydeden Eşbaşkan Bucak, "Biz geldiğimizde, son 8 yılda yatırımlar ve iyileştirmeler yoktu. Kent giderek büyüdü, 2 milyondan fazla nüfusu var. Elbette en yoğun şikayet alan birimimiz ulaşım daire ve otobüs işletmeleri. Kuşkusuz ulaşım, sadece şoför arkadaşlardan ibaret değil ancak yurttaşların tespit ettiği, tahlil ettiği şikayet ettiği sizlersizsiniz. Bir başka toplantıda sadece otobüs kullanan arkadaşlarımızla, ALO 153'ü bir araya getirebiliriz. Bizim de bütün mesaj kutularımız ağırlıkta ulaşım konuları ile dolu" diye konuştu.
Eşbaşkan Hatun: Dürüst bir şekilde halka hizmet edelim
Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Doğan Hatun ise şoförlerin bazen belediye yönetiminden daha fazla halkla temas halinde olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Siz halkın her haliyle yüz yüze geliyorsunuz. Belediye çalışanları nasıl olmalı, halkla ilişkisi nasıl olmalı iyi bilmemiz gerekiyor. Hepimiz aynı kaynaktan su içiyoruz, aynı pazardan alışveriş yapıyoruz ve aynı fırından ekmek alıyoruz. Birbirimizi tanıyoruz. Birbirimizin gerçeğini biliyoruz. Kayyım dönemi bitti, geride kaldı. Biz istiyoruz ki, otobüs filosundan şoförlerine kadar temiz bir şekilde, dürüst bir şekilde halka hizmet edelim. Yönetimimizin amacı budur. Sayınız çok fazla olabilir, yaptığınız iş zor olabilir, ki zordur ve bu noktada bizlerin de birçok eksikliği var, bunu biliyoruz, bunun farkındayız. Bu yüzden diyoruz ki, birlikte bu meseleyi nasıl çözebiliriz, halka nasıl daha iyi hizmet edebiliriz, buna yoğunlaşmalıyız. Bu alandaki sorunlarımız ne olursa olsun, birlikte çözelim. Birbirimizi geliştirerek, birbirimizi tamamlayarak işimize odaklanalım diyoruz."