Bu sabah (21 Aralık 2025) Diyarbakır Havalimanı’nda başlayan rötar ve iptal zinciri, yolcuları isyan noktasına getirdi.

09.50 uçağına binmek üzere saat 08.00’de alana gelen Meryem isimli bir vatandaşın yaşadıkları, havayolu şirketlerinin kriz yönetimindeki eksikliklerini bir kez daha gözler önüne serdi.

Diyarbakır’daki “Şeytan Masası” şaşırttı: İşte adresi
Diyarbakır’daki “Şeytan Masası” şaşırttı: İşte adresi
İçeriği Görüntüle

BELİRSİZLİK VE İLETİŞİMSİZLİK ZİNCİRİ TEPKİ ÇEKTİ

Sabah saatlerinde başlayan süreçte yolculara önce 30 dakikalık bir gecikme bilgisi verildi. Ancak iddiaya göre, uçuş saatine yaklaşıldığında bilgilendirme sadece e-posta yoluyla yapılarak uçuş önce 11.15’e, ardından 11.35’e ertelendi.

Alanda muhatap bulamadıklarını belirten yolcular, yaklaşık iki saatlik belirsizliğin ardından uçuşun tamamen iptal edildiğini sadece bir anonsla öğrendi.

"AKTARMALI DEĞİLSEN BAŞININ ÇARESİNE BAK"

Tartışmaların büyümesi üzerine olay yerine gelen yetkililer, yeni uçuşun akşam 19.45’te gerçekleşeceğini duyurdu. 12 saate yakın beklemek zorunda kalan yolcuların konaklama talebi ise "çifte standart" engeline takıldı.

Havayolu yetkililerinin; Yalnızca aktarmalı uçuşu olanlara ve bekleme süresi 8 saati aşanlara konaklama sağlanacağını, diğer yolcuların ise kendi imkanlarıyla kalacak yer bulması gerektiğini söylemesi bardağı taşıran son damla oldu.

"MAĞDURİYETİMİZİN GİDERİLMESİNİ İSTİYORUZ"

Sabahın erken saatlerinden beri havalimanında beklediğini belirten mağdur yolcu, yaşadığı süreci şu sözlerle özetledi:

"Uçuş iptali ve uzun bekleme süresi nedeniyle konaklama talebim karşılanmadı. Kendi imkanlarımla yapmak zorunda bırakıldığım konaklama masraflarının tarafıma ödenmesini talep ediyorum. Bu yaşadığımız hem iletişim hem de yaklaşım açısından büyük bir haksızlıktır."

Öte yandan yaşanan bu olay, uçuş iptallerinde yolcu haklarının ne kadar korunduğu sorusunu tekrar gündeme getirdi.

Muhabir: Onurcan GÜLER