02 Ekim 2025 tarihinde Diyarbakır'dan başlayıp İstanbul aktarmalı olarak Brezilya'nın Cuiaba şehrine seyahat etmeyi planlayan Enes isimli bir yolcu, İstanbul Havalimanı'nda uçağa biniş esnasında ciddi bir mağduriyet yaşadığını öne sürdü.
UÇUŞA SON ANDA İZİN VERİLMEDİ
Mağduriyetini dile getiren Enes isimli vatandaş, İstanbul Yeni Havalimanı'nda, São Paulo uçağına binmek üzereyken ikinci bir pasaport kontrolüne tabi tutuldu. Yanında uluslararası aşı kartı, Brezilya'daki otel rezervasyonu ve davetiye gibi gerekli tüm evraklar bulunmasına rağmen, kontrol noktasında Brezilya uçuşuna izin verilmedi.
Öte yandan yolcu, yaşadığı en büyük sıkıntının, uçuşunun neden iptal edildiğine dair kendisine herhangi bir resmi belge veya açıklama sunulmaması olduğunu belirtti. Enes, durumu belgelendirmek için sadece dış hatlardan çıkarken bir çalışanın fotoğrafını çekmesi için verdiği bir kağıt parçasını alabildiğini iddia etti.
MADDİ ZARAR YÜKSEK
Yaşanan bu mağduriyet sonucunda Enes'in toplam zararı oldukça yüksek oldu. Yolcunun beyanına göre oluşan masraflar şöyle:
Uçak Bileti: 62.700 TL
Brezilya Otel Rezervasyonu: 60.000 TL
İstanbul Konaklama (4 Gün): Yaklaşık 20.000 TL
Toplamda 142.700 TL'yi aşan bir maddi zarara uğradığını belirten Enes, tüm bu süreçte uçak şirketinin müşteri hizmetleriyle iletişim kurmaya çalıştığını ancak hiçbir yanıt alamadığını ifade etti.
Mağdur yolcu hem yaşadığı travmatik sürecin hem de yüksek maddi kaybının giderilmesini talep ediyor.