Havaların ısınmasıyla yaz ayının vazgeçilmez meyvelerinden biri olan karpuz ve kavun tezgahlarda yerini aldı. Sevilerek tüketilen karpuz ve kavun gibi sofraların vazgeçilmez tatlarına ilgi artarken, tezgahta taze, olgunlaşmış görünümüne aldanıp satın alınan başta karpuz ve kavunun evde servis etmek için dilimlendiğinde renksiz ve tatsız haline rastlanılmasından kaynaklı şikayetlerde de artış oldu. Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, yetişmemiş, 'kelek' karpuz ve kavunun 'ayıplı ürün' statüsünde olmasından dolayı tüketicinin, satıcıdan ürünün değişimini veya parasını talep edebileceğini söyledi.

Diyarbakır'da Yılın Ilk Karpuzu Dilimle Satılıyor! Fiyatı Ne Kadar

Erzurum'da self servis kiraz toplama Erzurum'da self servis kiraz toplama

Bozulma belirtisi olan meyve ve sebzelerin de ayıplı ürün sayıldığını dile getiren Gündüz, "Olgunlaşmamış meyve veya sebze pazarda, marketlerde satışa sunulamaz. Karpuz alıyorsunuz, kesildiğinde olgunlaşmamış olduğu görülüyor. Bu ürünü satıcıya bildirip, para iadesi ya da ürün değişimi yapabilirsiniz. Bu durumda tüketici ürünün fotoğrafını çekip, satıcıya bildirmeli. Manavda, pazarda satıcı kabul etmezse, zabıta ile tutanak hazırlayıp, kurumlara şikayet edilebilir. Tüketici hakem heyetine başvurup, icra mahkemesine dilekçe verilebilir. Mahkeme sonrasında tüketici 20 bin lira civarında maddi, manevi tazminat kazanabilir. Tüketicinin alış veriş fişi, tezgah ve olgunlaşmamış ürünün fotoğrafı delil sayılır" diye konuştu.

Kaynak: DHA