Diyarbakır'ın zengin tarihi, kültürel ve doğal mirasını geleceğe taşıyacak turizm stratejisi, Vali Murat Zorluoğlu başkanlığında Valilik Hevsel Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilen İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu Toplantısı'nda ele alındı. Toplantıda, “Diyarbakır Turizm Tanıtım, Markalaşma Strateji ve Eylem Planı” detaylı bir sunumla kurul üyelerine aktarıldı.

Diyarbakır Yenikapı Turist

Planın temel hedefi; Diyarbakır’ı güçlü bir markaya sahip, turizmde öne çıkan bir destinasyona dönüştürmek. Bu doğrultuda, hayata geçirilecek tanıtım faaliyetleri, turizm altyapısının güçlendirilmesi, yerel paydaşlar arasındaki iş birliği ve belirlenen hedeflere ulaşma stratejileri toplantıda ayrıntılı bir şekilde görüşüldü.

Toplantıda konuşan Vali Murat Zorluoğlu, “Diyarbakır, tarihi, kültürel ve doğal zenginlikleriyle turizmde çok daha güçlü bir konumda olmayı hak ediyor; hedefimiz, bu potansiyeli görünür kılarak şehrimizi dört mevsim ziyaret edilebilen, herkesin kendinden bir şey bulabileceği güçlü bir turizm markasına dönüştürmek.” ifadelerine yer verdi.

Toplantının merkezinde, Diyarbakır'ın turizmde yeni bir çığır açmasını hedefleyen “Diyarbakır Zamanı” vizyonu yer aldı. Bu vizyon, kentin tarihi dokusunu, kültürel zenginliklerini ve doğal güzelliklerini ön plana çıkararak, yerli ve yabancı turistler için çekim merkezi oluşturmayı amaçlıyor.

Doğurganlık hızının düşük ve yüksek olduğu iller belli oldu! Diyarbakır var mı? Doğurganlık hızının düşük ve yüksek olduğu iller belli oldu! Diyarbakır var mı?

İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu'nda detayları ele alınan stratejik eylem planının hayata geçirilmesiyle, Diyarbakır'ın turizm sektöründe önemli bir ivme kazanması ve ulusal ile uluslararası alanda tanınan, tercih edilen bir destinasyon haline gelmesi bekleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi