Müdürlük, resmi sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı duyuru ile rahatsızlığı sebebiyle Nüfus Müdürlüğüne gelemeyecek durumda olan bir vatandaşın T.C. Kimlik Kartı başvuru işlemlerinin, tedavi gördüğü hastanede bizzat görevlilerce alındığını bildirdi.
YERİNDE HİZMET ANLAYIŞI
Söz konusu uygulama, İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün "Adreste Nüfus Hizmeti (ANH)" kapsamında yer alıyor. Bu hizmet ile kısıtlı, yatalak, kronik hastalığı olan veya engeli nedeniyle nüfus müdürlüklerine gidemeyen vatandaşların kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgesi gibi temel işlemlerinin evlerinde, hastanelerinde veya huzurevlerinde yapılması sağlanıyor.

NASIL BAŞVURULUR?
Nüfus müdürlüklerine gelemeyecek durumdaki vatandaşların kendileri veya yakınları, bu özel hizmetten yararlanmak için:
Alo 199 Çağrı Merkezi'ni arayarak,
İlgili İl/İlçe Nüfus Müdürlüğü ile iletişime geçerek başvuru yapabilirler.
Başvurunun kabul edilmesinin ardından, nüfus müdürlüğü ekipleri gerekli biyometrik veri (parmak izi, fotoğraf) ve imza işlemlerini tamamlamak üzere belirtilen adrese giderek başvuruyu yerinde almaktadır.
Basımı tamamlanan yeni kimlik kartı ise PTT Kargo aracılığıyla vatandaşın adresine ulaştırılmaktadır.
Öte yandan Diyarbakır İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'nün bu duyurusu, kamu hizmetlerinin vatandaşın ayağına götürülmesi konusundaki hassasiyetini bir kez daha gözler önüne serdi.



