İzmir, Ankara, İstanbul, Sine, Saqız kentlerinden gelen oyunların sergilendiği, atölye çalışmaları ve söyleşilerle dolu dolu geçen Diyarbakır Kadın Tiyatro Günleri, Antik Yunan tragedyası olan Mêdêa’nın Kürtçe uyarlamasıyla kapanışını yaptı. 

TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİ DAYATMA BİÇİMİNE ÖFKE VAR

Diyarbakır Çand Amed Kültür ve Kongre Merkezi’nde sahnelenen Zelal Angay’ın yönettiği oyunda Mêdêa’ya Shabnam Yousefi hayat verdi. Euripides tarafından kaleme alınan, “kadının toplumdaki yerini” detaylı bir şekilde ele alması bakımından nirengi noktası özelliği taşıyan oyunda kadının doğasından koparıldığı zaman dönüştüğü durum anlatıldı. Yönetmen Zelal Angay, oyunda bütün karakterlerin Mêdêa aracılığıyla anlatıldığını, dadı karakterini Mêdêa’nın bilgeleşmiş hali olarak verdiklerini söyledi.  Angay, “Olay dizgisinden ziyade Mêdêa’nın bu noktaya gelişinde ailesinin onu büyütme biçiminden, toplumsal cinsiyet rollerini dayatma biçimine sitem ve öfke var. Erkek egemen sisteme, iktidara karşı öfkesi var. Bu noktaya gelişinde payı olanlara öfkesi var” diye konuştu.

DSİ yapmadı, Diyarbakır Büyükşehir sorunu çözdü! DSİ yapmadı, Diyarbakır Büyükşehir sorunu çözdü!

Oyun sonunda oyunculara plaket veren DBŞT oyuncularından Perînaz Delazy, festivalde emeği geçenlere teker teker teşekkür ederek, kendilerini altı gün boyunca yalnız bırakmayan seyirciye de şükranlarını bildirdi.

Kaynak: Bülten