Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, sosyal belediyecilik anlayışı çerçevesinde yurttaşların talep, öneri ve şikâyetlerini değerlendirmek adına hayata geçirdiği ALO 153 Çağrı Merkezi’ne yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığına bağlı Çağrı Merkezi üzerinden her gün binlerce yurttaş taleplerini belediye hizmet binasına gitmeden iletme şansı sunuyor. Bugüne kadar Türkçe hizmet veren Çağrı Merkezi, artık talepleri Kürtçe de alarak yurttaşların anadilinde hizmetlerden faydalanmasını sağlayacak.
ZAZAKÎ, İNGİLİZCE VE ARAPÇA DA OLACAK
Hizmete ilişkin bilgi veren Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Berivan Güneş, yurttaşlara çok dilli belediyecilik hizmeti sunma noktasında ilk adım olarak Kurmancî hizmet vermeyi gündemlerine aldıklarını kaydederek, ilerleyen süreçlerde Zazakî, İngilizce ve Arapça hizmet vermek için çalışmalarını sürdüreceklerine dikkat çekti. Güneş, “Yurttaşlarımız hangi dilde hizmet almak istiyorsa bize istedikleri şekilde ulaşabilirler” dedi.
“KURMANCÎYİ ÖNCELEDİK”
Bu çalışmayı yürütmedeki temel amaçlardan ilkinin yurttaşların anadilinde kendilerini daha rahat ifade edebilmesi olduğunu vurgulayan Güneş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kurmancîyi önceledik. Bu durum biraz da yurttaşlarımızın talepleri doğrultusunda gelişiyor. Aynı zamanda kente gelen turistlere hizmet vermek amacıyla ilerleyen zamanlarda İngilizce ve Arapça da hizmet vereceğiz. Turistlere ve kente yaşayan yurttaşlara kendilerini hangi dilde iyi ifade ediyorsa o anlamda çalışmalarımızı yürüteceğiz.”