Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 49 yeni otobüsü bünyesine katarken, 50 kişilik otobüs kaptanı (şoför) alımı yapılacağını da açıkladı. Alınacak şoförlerin 12'sinin kadın olacağı da duyuruldu. İşte ilanın detayları...

BÜYÜKŞEHİR 50 TANE ŞOFÖR ALINACAK

Diyarbakır Büyükşehir tarafından yapılan duyuruya göre, 50 kişilik şoför alımı yapılacağı açıklandı. Yapılacak olan alımların detayları da duyuruldu.

BAŞVURU TARİHLERİ NE ZAMAN?

26 Mayıs 2025 tarihinde saat 08.00 itibariyle başlayan başvurular, 28 Mayıs 2025 Çarşamba günü saat 17.00’a kadar sürecek. Başvurular internet üzerinden kariyer.diyarbakir.bel.tr adresinden yapılabilecek.

Başvuruların değerlendirilmesinin ardından uygun görülen adayların 29 Mayıs / 3 Haziran 2025 tarihleri arasında görüşmeye davet edileceği açıklandı.

Çalışma süresi olarak vardiya sisteminde günde 8 saat duyuruldu.

Bu kez Diyarbakır’ın dev maketini yaptı: Yer bulamıyor! Bu kez Diyarbakır’ın dev maketini yaptı: Yer bulamıyor!

ALIMLARDA ARANAN ŞARTLAR NELER?

Alımlarda istenen genel şartlar şu şekilde:

1-Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.

2- Çalışmaya engel sağlık sorunu bulunmamak.

3-Türk Ceza Kanunu'nun 53. Maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı 1 yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı işlenen suçlar, Anayasal düzene ve düzenin işleyişine karşı suçlar, cinsel saldırı veya çocuğun cinsel istismarı, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma ve kaçakçılık suçundan mahkûm olmamak.

4-Kamu haklarından mahrum olmamak.

5-Askerlik çağına gelmiş ise Muvazzaf Askerlik hizmetini yapmış, ertelemiş ya da yedek sınıfa geçirilmiş olmak.

6-Esnek çalışma saatlerine uyum sağlayabilecek, vardiyalı sistemde çalışabilecek, insan ilişkisi ve iletişimi iyi, kurumsal kimliği taşıyabilecek özelliklere sahip olmak.

ÖZEL ŞARTLAR NELER?

Alımlarda istenen özel şartlar şu şekilde:

1- D sınıfı sürücü belgesine (Eski ehliyette E sınıfı) sahip olmak,

2- Mesleki Yeterlilik Belgelerine sahip olmak (SRC ve psikoteknik),

3-Mesleğini icra etmeye engel bir durumun olmadığını belirtir sağlık sorunu olmamak,

4-Mesleğinde iş deneyimine sahip olmak.

İŞE GİRİŞ İÇİN İSTENEN BELGELER NELER?

Alımlarda istenen belgeler şu şekilde:

1-Kimlik fotokopisi

2-Ehliyet fotokopisi

4-Fotoğraf (2 Adet)

5-Adli sicil kaydı ve askerlik ile ilişkisizlik belgesi

6-Aile tablosu (Nüfus kayıt örneği)

7-Öğrenim belgesi (Diploma fotokopisi veya e-Devlet çıktısı)

Yüz yüze yapılacak olan başvuruların kabul edilmeyeceği de duyuruldu.

Muhabir: Onurcan GÜLER